Nedělejte chyby, které už udělali jiní…
1. Špatné stanovení prodejní ceny nemovitosti
Nejzávažnější chybou prodávajícího je stanovení špatné prodejní ceny. Stanovení příliš nízké ceny může sice vést k rychlému udání nemovitosti, nicméně prodejce ve výsledku tratí. Naopak při zvolení příliš vysoké ceny trvá prodej déle a zcela jistě se následně množstvím slev stejně dostane pod reálnou cenu. Pamatujte, že nemovitost je nejzajímavější, když vstupuje na trh, a proto je důležitá správně zvolená prodejní cena!
2. Nepřipravenost nemovitosti na prodej a prezentaci
Často se podceňuje první dojem. Dobře připravený artikl svou cenu potvrzuje, zatímco nevábně vyhlížející nemovitost neosloví. Zároveň působí jako nezamýšlený signál směrem ke kupujícímu, aby začal licitovat o slevě.
Přičemž existují jednoduché triky, kterými lze navýšit atraktivitu nemovitosti: například důkladný úklid, rozsvícení všech světel, vyvětrání nebo odklizení nepotřebných věcí. Dejte si záležet, aby nemovitost vyhlížela čistě, světle a prostorně.
3. Prodejce inzeruje sám
Individuální podání inzerátu nepovede k navýšení zájemců o koupi, nýbrž k telefonátům od neodbytných realitních makléřů.
4. Nedostatečné zajištění platby
Předání peněz je podstatným momentem, a tudíž je třeba předcházet možným rizikům, které akcentuje především nedostatečné zajištění. Kupní cenu lze ochránit několika různými cestami: od úschovy v realitní kanceláři, u notáře či advokáta. Můžete také využít vázaný bankovní účet, jenž využíváme u všech našich obchodů.
5. Osobní vztah k nemovitosti
Před prodejem je třeba zbavit se vlastních emocí, které brání přemýšlení nad nemovitostí jakožto čistě prodejním artiklem, za nějž chcete co největší obnos. Měli byste dát zájemci prostor pro představivost, aby mohl přemýšlet nad tím, jak by dané prostory využil..